czwartek, 31 marca 2011

Legendy z różnych stron Europy

Uczniowie klas pierwszych na dodatkowych zajęciach poznają legendy z różnych stron Europy. Znają już legendę o irlandzkim skrzacie Leprechaunie, o czym pisaliśmy wcześniej.

W ostatnim czasie poznawaliśmy legendę o Melusinie z Luksemburga:



Na dzisiejszych zajęciach poznaliśmy Legendę o Duchu Góry Schockel, pochodzącą z Austrii. Legenda opowiada o tym, jak to ubogi farmer wybrał bezpieczny powrót do domu, do rodziny zamiast bogactw Ducha Góry Schockel. Farmer ten został nagrodzony za swą miłość do rodziny - w kieszeniach swoich spodni znalazł kosztowności, którymi obdarował go Duch za to, że nie poprosił o pieniądze.


1 komentarz:

  1. Nooo....jestem pod wrażeniem! Myślałam, że już mnie niczym nie zaskoczycie, a tu...proszę, taka niespodzianka! Powiem szczerze, że jest mi wstyd. Ja stary geograf nie znam tych legend z Irlandii, Luksemburga i Austrii. Zaraz nadrabiam zaległości. Muszę Wam dorównać. Pozdrawiam! H.Mizia

    OdpowiedzUsuń