sobota, 9 kwietnia 2011

"U NAS W EUROPIE - TO WSZYSTKO NAS ŁĄCZY"

W ramach polsko czeskich projektów finansowanych z funduszy Unii Europejskiej w latach 2005 i 2007 nawiązaliśmy współpracę ze szkołą w Orlovej. Nasza przyjaźń trwa do dziś. W dniach 7-8 kwietnia odwiedziliśmy naszych znajomych w Republice Czeskiej. 37 uczniów wraz z opiekunami zwiedziło urząd miasta oraz kościół w Orlovej. Gospodarze przygotowali dla nas mnóstwo atrakcji m.in. zawody sportowe, konkursy, zajęcia plastyczne, na których przygotowaliśmy ozdoby wielkanocne, a także polsko-czeska gra terenowa. Uczniowie w grupach poruszali się wyznaczoną trasą i mieli po drodze do wykonania zadania (wszystkie polecenia napisane były w języku polskim i czeskim). Braliśmy także udział w pierwszej lekcji języka czeskiego. Jedną z większych atrakcji tego wyjazdu był nocleg w szkole... spaliśmy w klasach na karimatach i w śpiworach - ale "frajda"!! Polecamy tego typu wyjazdy. Już dziś się cieszymy, że niedługo znowu się spotkamy z uczniami z Orlovej, zaplanowaliśmy spotkanie w maju na Czantorii. Więcej można przeczytać i zobaczyć tutaj

1. Oooo...nie spodziewałam się dzisiaj nowych wiadomości. Weszłam na bloga tak jakoś siłą rozpędu,z przyzwyczajenia... a tu proszę... Po zdjęciach widać, że wizyta w Orlovej była pełna atrakcji i z pewnością wróciliście bardzo zadowoleni. A nocleg.... noooo to prawdziwa frajda. Przypominają mi się "stare, dobre czasy" gdy wyjeżdżałam z dziećmi i młodzieżą (jak jeszcze byłam nauczycielem) na szkolne wycieczki, rajdy czy obozy. TO BYŁY CZASY!!! Pozdrawiam Was bardzo serdecznie. Halina Mizia

2. Cieszę się, że wyjazd się udał. Zdjęcia przedstawiają, że nie ma granic jeśli chodzi o radość i wspólną zabawę. Pozdrawiam wszystkich uczestników wycieczki!